Subject: Avaldus õiguskantslerile
From: "Paide linn" <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Mar 2025 13:27:07 +0200

Esita avaldus

*kohustuslik väli

*Ees- ja perekonnanimi või juriidilise isiku nimi
Paide linn

E-postiaadress
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

*Probleemi kirjeldus
Tulumaksuseaduse muudatused jõustusid 01.01.2025. Muuhulgas muudeti TuMS § 
13 lg 3 p 2, ajakohastades isikliku sõiduauto ametisõitudeks kasutamise eest 
makstava hüvitise määrasid. Vabariigi Valitsus on 2006.a. vastu võtnud 
määruse nr 164, mille §-s 5 miskipärast (tarbetult?) korratakse seaduses 
sätestatud määrasid. Volitusnormi kohaselt kehtestab sõitude kohta arvestuse 
pidamise ja hüvitise maksmise korra Vabariigi Valitsus määrusega. Vabariigi 
Valitsus ei ole seaduse jõustudes määrust muutnud ega uusi määrasid 
määrusesse kopeerinud. Kas ametiasutus eksib, kui kehtestab 2025.a. 
teenistujatele isikliku sõiduauto ametisõitudeks kasutamisel hüvitise 
piirmäära 0,40 eurot/km, lähtudes kehtiva määruse nr 164 kehtestatud sõitude 
arvestuse pidamise ja hüvitise maksmise korrast, ent juhindudes vahetult 
seaduses sätestatud hüvitise piirmäärast, st jäädes seadusega lubatud 
piiresse? Tänan.

*Kas olete samas küsimuses pöördunud ka kellegi teise poole (nt kohtu või 
mõne muu ametiasutuse poole)?
ei ole

Saada koopia minu e-posti aadressile
Ei